تعمیر پمپ تشک پزشکی مواج سی سی یو

تعمیر پمپ تشک پزشکی مواج سی سی یو

تعمیر پمپ تشک پزشکی مواج سی سی یو تعمیر لوازم الکتریکی اتاق عمل تعمیر تجهیزات الکترکی پزشکی در دفتر فنی و مهندسی  دیجی برد.

تشک مواج چیست؟

تشک مواج یا همان تشک بیمار و یا بیمارستانی جهت جلوگیری از بروز زخم بستر کاربرد دارد و از جنس پی وی سی می باشد.اجزای تشک مواج از یک عدد موتور کمپرس هوا و یک عدد تشک موجدار باد شونده تشکیل میشود. کاربرد این تشک در بیمارانی که بستری هستند و از تحرک کمی برخوردارند بسیار مفید است. تشک مواج به وسیله دو کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جا به جا می کند و بدینوسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می کند.  نام دیگر این تشک تشک ضد زخم بستر می باشد.

نکات استفاده از تشک مواج:

  • اگر مدت زمان بستری بیمار زیاد است باید از تشک های مواج ضخم بستر سلولی استفاده کرد و اگر کوتاه باشد از تشک مواج زنبوری استفاده کرد
  • اگر بیمار دارای زخم بستر باشد بهتر است از تشک مواج سلولی تخصصی استفاده شود
  • وزن بیمارانی که زیاد است نمیتوانند از تشک های مواج ساده یا زنبوری استفاده نمایند و حتما باید از نوع تشک مواج سلولی استفاده شود
  • با توجه به هزینه های درمان زخم بستر بهتر است در خرید تشک مواج مناسب برای بیماران صرفه جویی نشود.

چرا تشک مواج به پمپ هوا نیازمند است؟

 همانطور که می دانید بدن انسان در حالت خوابیده اگر در یک موقعیت قرار گیرد بدن پس از مدتی عرق می کند و فرد برای جلوگیری از بالا رفتن حرارت بدن در قسمت هایی که با تشک برخورد می کند نیاز دارد تا حرکت کند تا هوا به آن قسمت برسد ، اما در بیماران از کار افتاده و بیماران زخم بستری و کسانی که در معرض آن قرار دارند نمی تواند حرکتی داشته باشند و یا بسیار کم حرکت می کنند در این حالت با جریان بادی که پمپ باد در درون تشک ایجاد می کند و رویه مواجی که این تشک ها دارند باعث می شود تا تهویه هوا به خوبی صورت گیرد و بدن عرق نکند .

طرز کار پمپ تشک:

این پمپ ها در یک سیکل زمانی مشخص که عمدتا این زمان ۱۰ دقیقه می باشد به صورت یک در میان سول های تشک مواج را باد می کنند ، به عنوان مثال اگر سلول A دارای باد باشد سلول B خالی خواهد بود تا در بدین صورت فشار ثابتی بر روی اندام های بیمار به صورت پیوسته وجود نداشته باشد . این پمپ ها با اتصال به برق شهری ۲۲۰ ولتی کار می کنند ، نور سبز رنگی که به صورت چشمک زن روشن باشد بدین معناست که پمپ باد در حال کار کردن و باد کردن تشک می باشد ، بر روی پمپ باد درجه ای قرار دارد که توصیه می شود آن را در بالا ترین حد قرار دهید تا تشک بادی با بیشترین میزان باد پر شود ، برای پر شدن این تشک ها حدودا ۱۰ دقیقه ای طول می کشد .

اشکالات احتمالی پمپ تشک پزشکی مواج سی سی یو:

  • پمپ روشن نمی شود

  • پمپ هوا ناگهان خاموش می‌شود

  • پمپ هوا روشن است و واحد هواساز گردش دارد ولی فشاری ایجاد نمی شود

  •  حجم هوا یا فشار باد کافی نیست

  • سیستم پمپ هوا ارور دارد

  • و….

تعمیر پمپ تشک پزشکی مواج سی سی یو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *